هوشمند سازی ساختمان
نوشته شده توسط : نت ویر

ساختمان هوشمند

ایده ی داشتن یک خانه هوشمند به قرن ها پیش بر می گردد. به طوریکه می توان گفت بشر از زمانی که پا به این دنیا گذاشته، به فکر یک زندگی راحت بوده. او برای این راحتی تلاش های زیادی انجام داد تا اینکه گوشی هوشمند را اختراع کرد.از آن پس، دنیا در حال تحولات شگرفی است که خودمان هم از شنیدنشان انگشت به دهان می مانیم.

 

فناوری خانه هوشمند یا خانه ی خودکار،راحتی، آسودگی خاطر و بهره وری انرژی را از طریق کنترل لوازم با یک برنامه ی هوشمند در گوشی هوشمند یا سایر دستگاه های قابل اتصال به اینترنتبرای صاحبین مشاغل و یا اهالی خانه به ارمغان می آورد.

همچنین ابزار های زیادی برای هوشمند سازی خونه وجود دارند از سنسور هوشمند گرفته تا حتی امنیت منزل بصورت هوشمند که در زیر چند نمونه را مثال میزنم

قفل های هوشمند

 

در واقع هوشمند سازی ساختمان با استفاده از قفل های هوشمند و درب بازکن های اتوماتیک می توان درب را باز یا بسته کرد. علاوه بر این با قفل های هوشمند امکان باز و بسته کردن درب از راه دور وجود دارد. به عبارت دیگر می توان گفت هنگامی که شما در خانه حضور ندارید می توانید از راه دور درب را برای افرادی که پشت در مانده اند باز کنید.

بر این اساس شما می توانید هر فردی که وارد می شود را شناسایی کنید. علاوه بر این می توانید به افراد خاصی حق ورود بدهید.

دوربین های امنیتی هوشمند

ساکنان خانه زمانی که بیرون از خانه هستند، می توانند با دوربین های امنیتی هوشمند خانه را نظارت کنند.

حسگرهای حرکتی می توانند ساکنان، میهمانان، حیوانات خانگی و دزد را از هم تشخیص داده و کاربر را از رفتارهای مشکوک باخبر سازند.

آبیاری هوشمند

همچنین شما میتوانید با استفاده از سیستم آبیاری هوشمند با خیال راحت مزرعه و گلخانه خود را از راه دور مدیریت کنید و دیگر نگران هیچ چیز نباشید

 





:: بازدید از این مطلب : 2111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: